Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Tillbaka efter ett lååååångt påskuppehåll.

Publicerad 2014-04-20 22:10:56 i Virkat,

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag skrev dominostickning. Någonstans hade jag fått för mig att det hette så, men jag menade så klart harlekinrutor. Och de finns inte mer. Rest in Peace. Det var det mest tråkiga jag stickat någonsin. Så istället gjorde jag en ny kudde med klassiska mormorsrutor. Inte SÅ mycket vitt, men garnet var färgat i olika färger så lite vitt finns det i alla fall. 
 
Jag gjorde även baksidan som en enda stor ruta. Garnet heter Sport. 
 
 
Det tog ganska lång tid för mig att komma underfund om vilket sätt att sammanfoga rutorna som kändes bäst. Att väva ihop dem med "mormorsrutorstolpar" blev alldeles för "ordinary" (kommer att visa det på Auroras kudde när den är klar) så jag valde att virka ihop dem med fasta maskor. Och då fick stygnen den där "råa" looken som jag var ute efter, ungefär som att avigan skulle vara utåt. Och jag blev verkligen nöjd. 
 
Annars har vi haft en lugn och fin påsk. Påskaftonen tillbringade vi hos Charlies (min sambo) föräldrar och påskdagen (idag) hos hans mormor och morfar. I fredags åkte Gabriel buss själv hem till min mamma och det gick jättebra. Thor har varit hos sin farmor hela veckan och veckan innan var han hos sin pappa. Det känns som om jag inte träffat honom på hundra år, men samtidigt känns det helt fantastiskt att han får träffa sin pappa mer igen. Han behöver det, pappan också så klart! 
 
På tisdag kommer Sophie hit och hälsar på. Det känns bra. Jag känner att jag behöver någon som kan hjälpa mig ur min lilla bubbla jag bor i för tillfället. Jag mår inte dåligt, eller är deprimerad. Utan det känns bara som om jag är i en liten "behaglighetsbubbla" där det känns skönt att få vara hemma, pyssla och rå om familjen. Jag och Charlie gjorde ett personlighetstest för några veckor sedan, vilket yrke som skulle passa oss bäst. Det kändes inte helt oväntat att jag skulle passa som hemmafru. För några år sedan skulle min feministsida ha skrikit rakt ut, men idag kan jag känna att det skulle vara väldigt rogivande och harmoniskt att få vara den som ansvarar över hemmet. Tyvärr fungerar ju inte det i dagens samhälle, där en inkomst knappast räcker till, men min förhoppning är att jag kanske kan få lite längre sjukskrivning än 25% eftersom jag uppenbarligen inte kan sköta ett heltidsjobb, eftersom kroppen inte orkar, med tanke på min narkolepsi. 
 
Sedan vill jag bara påpeka att Google Drive drar upp pingen något enormt när man överför bilder. Det har jag fått lära mig idag då min sambo satt och spelade Diablo. Det hörs! =) Frågan är varför och vad jag ska använda för att smidigt slippa med överföringar via telefonen eller instagram? Jag vill inte ha alla mina bilder på instagram. Och jag AVSKYR dropbox. Men det känns som världsliga problem just nu och jag är inte stabil nog för att lösa några problem över huvud taget, eftersom jag hellre vill krypa ner i sängen, dra täcket över mig och spela lite mobilspel. 
 
Imorgon ska jag träna på motorsåg igen. Något som min mamma inte tycker om, men som jag tycker är roligt. Charlie har lärt mig att prova nya saker och att inte säga "jag kan inte" om jag aldrig provat. Jag har provat att såga med motorsåg tidigare, men jag känner mig lite starkare idag än förra gången så förhoppningsvis kanske jag kan dela på EN stock den här gången! =)
 
Namaste!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela