Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Rosa moln och sommar...

Publicerad 2014-06-14 10:27:33 i Personligt,

Jag känner mig helt off just nu. Det känns som om alla människor går omkring i något rosa töcken och är lyckliga över sommarlov, värme och sol. Och jag känner mig ledsen och nedstämd.
 
Jag kan inte förklara varför. Det har inte hänt något speciellt. Och det blir inte bättre av att familjen hela tiden talar om för mig hur sur och grinig jag är. Jag är fullt medveten om att jag skulle ha tänkt på att det är jobbigt med barn innan jag skaffade barn, eller en sambo med två extra. Det handlar INGENTING om barnen. Det handlar om mig och mitt mående. Och jag försöker att bara tänka positiva tankar när jag vaknar, men alla pyttesmå måsten som skapas omkring mig blir till stora helveten.
 
Jag sitter inte och tycker synd om mig i onödan. Jag är sjukskriven. Jag är hemma hela dagarna. Men att vara hemma jämt tär också på psyket och kompisarna är ju inte skitmånga direkt. Just nu lika med noll. Och inte för att jag är världens bästa kompis jag heller, men ändå. 
 
Och ADHD-tomten kör på som vanligt. Och vill gärna att jag ska ha samma tempo eller viljan till samma tempo. Jag önskar att jag hade det men jag har inte det just nu. Jag har bara inte det... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela