Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

När det osannolika inträffar!

Publicerad 2014-10-31 10:31:00 i Fotografen, Personligt,

Igår var jag med om ett helt sanslöst möte. Jag, pappa och William åkte till Edsbyn för att lämna in vår pelletsbrännare. Väl inne på företaget fastnade jag och William på en helt fantastisk tavla/foto föreställande en Kungsörn. Medan farsgubben babblade på med mannen som mött upp oss om en massa gemensamma bekanta så började jag och William att planera för en tavla av liknande slag i hans rum. 
 
"Gillar ni tavlan?" frågade han efter en stund.
"Den är helt fantastisk" svarade jag.
"Vad kul" säger han då. Och lite blygt:
"Det är jag som fotat den".
 
Och då var det kört. Då blev det genast intressant för fröken Abrahamsson. Vi blev visade in i matsalen där det satt en annan tavla. Jag tittade på tavlan. Jag tittade på killen. Och så tittade jag på tavlan igen och började skratta hysteriskt och nervöst. Det var ett helt magiskt foto på en örn. 
 
"Är det DU som fotat den?" utbrast jag. 
 
Det visade sig vara en av mina förebilder inom fotografering jag stod mitt framför och pratade med. Han personligen såg lite förvånad ut över att jag har honom som förebild. Han heter Lars Altberg och klicka på bilden så hamnar ni på hans hemsida. 
 
 

Kommentarer

Postat av: nathalie

Publicerad 2014-10-31 10:32:36

Novembertävling i min blogg, välkommen att delta :) www.nathalieflisbäck.se

Svar: Hoppas det kommer en ny tävling snart! 😊
Ellie

Postat av: Victoria

Publicerad 2014-11-04 21:50:03

Visst är det :) Jag är klar med sjalen jag virkat på & nu ligger den på blockning :)

Vilken fantastisch bild.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela