Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Blä och urk

Publicerad 2014-09-24 15:35:43 i Personligt,

Vissa dagar känner jag mig helt betydelselös. Jag borde städa och hålla iordning här hemma, men det är samma sak, dag ut och dag in. Det känns inte roligt längre. Jag vet att jag borde ta tillvara på den här tiden som sjukskriven, men för tillfället känner jag mig ensam och övergiven. Och jag vill bara pyssla men den andra halvan av hushållet tycker att jag borde greja mer hemma och pyssla mindre. Förmodar att han har rätt. 
 
Som tur är har vi fått hem våra underbara katter nu, Nikki och Sixx. De håller ju en sysselsatt som små bäbisar åtminstone. 
 
Thor är hos sin pappa, Gabriel kommer på fredag, William är hos oss och Aurora och Vincent är i Grekland. Charlie jobbar hela dagarna och jag... jag tittar på Hem till gården varje förmiddag och släpper ut grannens hund i lunchtid. 
 
Jag vet att jag behöver sluta se så negativt på det mesta, men vissa dagar är det omöjligt. Det enda positiva idag är att jag hittade min virknål som jag tappade bort förra veckan. Så nu kan jag äntligen göra klart klänningen jag fått beställning på. :)
Thor och Sixx busar i soffan. 
 

Kommentarer

Postat av: SysterYster

Publicerad 2014-09-30 07:21:32

Man kan ju inte vara på topp hela tiden, man får ha dagar då man ser allt svart...
Det där med att pyssla hellre än att fixa hemma förstår jag till hundra procent, vem katten vill städa/handla/tvätta/diska IGEN och IGEN när man kan sticka/virka/knyppla/brodera något nytt?!?
Kram! <3

Svar: Det har du så rätt i! =) Vissa dagar är ju bättre än andra. Kram gumman!
Ellie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela