Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Bättre mående och utsvängda jeans!

Publicerad 2015-04-14 15:56:00 i Personligt,

Först och främst vill jag meddela att jag känner mycket bättre idag. Inte alls lika arg och gråtfärdig som igår. Igår började jag gråta för att jag var hungrig, trött och för att Sofias Änglar handlade om en familj där äldsta sonen tagit sitt liv. För oss har det snart gått tolv år sedan vi gick igenom samma sak men det känns fortfarande som igår. Det händer INGENTING på den fronten, förutom att jag lärt mig att sorgen och smärtan lever med mig och att det blivit en del av mig som vilken känsla som helst. 
Nu verkar det mer som om jag åkt på halsfluss istället. Men förstår ni hur illa min PMS är om jag väljer halsfluss alla gånger om?
 
Hur som helst så tror jag faktiskt inte att det finns någon som är gladare än jag, över att utsvängda jeans kommer tillbaka till modet igen. Äntligen. Då kan jag ha lite högre skor utan att det ser helknäppt ut och jag känner mig lite längre med mina taxben än vad jag egentligen är. Jag tycker att tighta byxor får mig att se ut som en kassler utan nät. Med korvskinn istället. Men det är ju en personlig åsikt och får stå för mig själv. 
 
Jag är ingen människa som shoppar. Alls. Jag kanske var det en gång i tiden, men det har definitivt inte varit mitt stora intresse. Inte förrän barnen kom och det började bli roligt att köpa fina saker till dem. Den hände alltsom oftast att jag åkte ner på stan för att köpa mig något nytt men kom hem med påsar till barnen istället. Innan sjukskrivningen. Innan ekonomin kraschade. Jag kan helt enkelt inte impulshandla saker. Om vi inte pratar om fika. Jag kommer ihåg, för några år sedan skulle jag köpa en ny klänning/top till nyårsafton. Jag gick och tittade, klämde och kände, tills jag hittade något jag ville ha. Det var på HM. Billigt och bra. 199 kr. Som hittat. Sedan fick jag ångest över att jag hade lagt ut 199 kr på mig själv. Men att jag efteråt gick och fikade för 179 kr kändes inte alls på samma sätt. 199 kr hängde fortfarande kvar i garderoben efter nyår medan 179 kr spolades ner i toaletten senast dagen efter.
 
Om jag fick handla något idag, till det nyåret, eller till nyåret som kommer, skulle jag köpa det här. Klänningen kommer från DKNY och är en cocktailklänning. Skorna är från Buffalo. Allt finns på Zalando. Så himla fint. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela