Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Nu kör vi - igen!

Publicerad 2015-05-21 09:37:00 i Personligt,

Jag har inte så många följare, vilket förmodligen är rätt logiskt. Jag skriver bara när jag känner att jag orkar. Men vill jag inte ha fler följare? - Jo! Så nu behöver jag skärpa till mig. Det är inte så jobbigt att sätta sig ner och skriva ett vettigt inlägg om dagen. Det händer ganska mycket saker runt omkring mig just nu så det borde inte bli innehållslöst. Jag tror inte mitt liv varit innehållslöst - någonsin, om jag ska vara ärlig.
 
Igår var jag till XL Vet i Örbyhus och kastrerade båda katterna. Vilket otroligt ställe! Jag skriver det här för att jag verkligen vill rekommendera dem. En varm och välkomnande mottagning med trevlig personal. De tog hand om mina katter på ett bra sätt och jag kunde känna mig lugn under tiden jag väntande. Charlies brorsa skjutsade mig dit och medan vi väntade åkte vi till Österbybruk och fikade på deras hembageri. Det skulle tydligen vara jättebra men det råder det delade meningar om. =) Fikat var gott men personalen var sisådär. 
 
På lördag har jag en bröllopsfotografering då min allra bästa och äldsta (nej, inte till åldern, utan till de år vi känt varandra) ska gifta sig. Det ska bli roligt. Det tråkiga var att jag hann sälja min kamera innan jag blev tillfrågad, men det har jag löst genom att låna min gamla partners kamera, som är en exakt likadan. Jag har tur ibland iaf! 
 
På söndag ska vi låna med oss Charlies barn och åka till Furuvik. Jag får ångest när jag tänker på barn och karuseller, men det är Stora Ensos dag så svärfar har fixat biljetter till oss. Personligen älskar jag karuseller, men jag har en inneboende skräck att barnen ska ramla ur eller liknande. Tur att Charlie också ska med. 
 
Annars har jag tagit ett nytt beslut om att prova vara utan Concerta. Vi får se hur länge det fungerar. Visst är jag tröttare, men det maniska beteendet har försvunnit. Och jag blir inte hysteriskt pigg under några timmar för att sedan ligga däckad på eftermiddagen heller. Jag vet inte hur jag ska få balans på allt, men nu när det är sol ute försöker jag hitta energi från den och maxa mitt D-vitaminintag. 
 
Och apropå sol så ska jag passa på att jobba lite med veden nu medan det är fint väder. Hoppas att ni alla har en fin vårdag och att solen bestämmer sig för att stanna!
 
 
Självklart passade jag på att ta en födelsedagsselfie på min födelsedag. Så här såg jag ut på min första dag på mitt 39:e år... =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela