Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Jag borde ha ätit mer gröt!

Publicerad 2014-12-13 16:57:00 i Personligt, Tavlor,

Ibland känns det som en förbannelse att vara kort. Jag brukar inte tänka på det så mycket, men just idag, när jag har tid att maskeringstejpa överallt för att kunna måla hallen en andra gång. Då känner jag mig väldigt kort. Och även om vi har en rätt hög pall så spelar det ingen roll eftersom vi har högt i tak. Det finns så mycket jag skulle kunna göra även om Charlie inte är hemma. Jag borde kanske önska mig en rejäl byggnadsstege i julklapp? 
 
Jag vill kunna göra saker på andra ställen än där Charlie är. För då skulle han kunna påbörja ett nytt projekt medan jag finslipar på det vi gjort innan. Jag älskar finlir och att få sätta den sista touchen. När vi målat trappen låg jag i slutet på trappstegen med en tunn pensel och drog raka fina linjer, för att det skulle se så bra ut som möjligt. Nu bor vi i ett väldigt gammalt hus så det är svårt att få det rakt och exakt. Men det är så det ska vara. Jag skulle aldrig byta bort det här huset mot ett nytt, nyproducerat hus. Aldrig. Jag vill bo här där det finns en själ och där många andra människor spenderat sina liv. Liv som vi fått tagit del av när vi dragit ner tapeter, rotat runt i isolering och hittat tidningspapper från 1920-talet och mycket mer. Jag vet att vi tillför det här huset så mycket positiv energi och jag kan känna att det är oss tacksam! Det kanske låter konstigt, men det är så det känns. 
 
Annars har jag dragit på mig en förbannad huvudvärk idag. Dessutom slår jag lite hårt på mig själv för att jag inte kunnat gymma på två dagar. Det är också en rätt märkig känsla. Att det går att gå ett helt liv utan att gå på gym, men när du väl börjat mår du dåligt om du missar några dagar! Men jag älskar att vara där. Dock älskar jag inte min träningsvärk jag har i armarna, men den är övergående. Och att jag dessutom fått TVÅ helt egna personliga tränare är inte helt fel det heller. GRATIS! Det är min sambos bröder som ställer upp och hjälper mig och de är grymma på träning och hälsa. Jag är sjukt tacksam! 
 
Idag har jag sålt en tavla och det är alltid roligt. I mars står jag utan ersättning och behöver ha en sysselsättning men jag försöker tänka att det är i mars och nu är nu. Det fungerar bäst så!
 
Häromdagen vikte jag en gran av en bok. Det var krångligare än vad det såg ut, men sjukt roligt. Inte sista gången jag gör det! 
 
 
 Den här prinsesstavlan är till salu för rabatterat pris, bara idag! Så istället för 449 kr kostar den enbart 299 kr! Det enda som fattas är någon prinsessas namn och tavlan är din! Frakt ingår! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela