Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Boken

Publicerad 2014-06-06 20:26:48 i Personligt,

Nu har jag äntligen kommit igång och börjat skriva på den bok jag drömt om att få skriva. År ut och år in har jag gått och funderat över hur jag ska genomföra den, hur dramaturgin ska se ut, om den ska skrivas i presens eller inte, i jag eller personform... nu är jag klar med planeringen och på Söndag ska jag träffa korrekturläsaren för första gången. Min alldeles egna Sandra. Om hon ger mig klartecken på början så kör jag racet fullt ut. 
 
Jag kan själv knappt läsa första sidorna utan att bli berörd. 
 
Har även haft problem med att bestämma mig för om det ska vara en självbiografi eller en fiktiv bok. Och jag kommer förmodligen att göra er besvikna när jag skriver att den kommer att vara fiktiv men inslag av twistade verkliga händelser, för OM jag skulle välja att skriva den ur ett verkligt perspektiv så behöver jag ha tillstånd från alla människor som på något sätt kan känna igen sig i boken, och det är inte värt det. 
 
Jag har satt en deadline fram till nyår. Då hinner jag radera, ändra, rätta, skriva om, få nya idéer och slutföra den. Sedan är det bara att hålla tummarna att den håller för jag vill inte ge ut den på Books On Demand. Jag vill att den ska beröra från start, och gör den inte det behåller jag den för mig själv. 
 
Idag bakade jag en Citron- och marängpaj och det var bland det godaste jag ätit någonsin. Lite mer citron bara så hade den varit fulländad. Janni var hit och fikade innan hon tog med sig bonuskottarna OCH min mellersta en sväng. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela