Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Klänning

Publicerad 2014-06-20 11:11:57 i Fotografen, Personligt, Virkat,

Just nu håller jag på att virka en klänning. Bara nederdelen som saknas. Meningen var att jag skulle ha det idag, på midsommarafton, men eftersom livet, familjen och huset tar upp en hel del tid så får det bli en bröllopsklänning till bröllopet vi ska gå på i juli. 
 
Apropå bröllop så har jag två bröllopsfotograferingar i sommar. Det ser jag fram emot. Inget är roligare än att föreviga någons bästa dag i livet! 
 
Bild på klänningen kommer när den är klar. Men den är sjukt fin. Jag har gjort en vintagemodell i blandad 50-60-talsstuk med båtringning. Jag ÄLSKAR kläder med båthals. Allt kommer att vara handgjort från scratch, inget maskinellt. Inget är vackrare än handarbeten!
 
Typ som den här klänningen med ulltyg från Armani, från Stina P. Den jag håller på med är inte grön, men stuket är densamma. =) 
 
 
Till sist vill jag bara önska er en glad midsommar! Det ska jag och sambon ha. Utan barn! Och snickra på huset säger min fantastiskt romantiska blivande man. =)
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-06-21 08:50:34

Glad midsommar till er med! Gissar att klänningen blir sjukt fin ☺️

Svar: Ja, den kommer att bli jättefin. Är inne på sista delen på "kjolen" nu och börjar längta tills den är klar. Men det finns ju hus och familj som måste ha uppmärksamhet också. Saknar dig så att det gör ont gumman. Funderar på om jag ska åka och hälsa på dig någon vecka när jag bara har Thor hemma. Puss.
Ellie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela