Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Mitt perfekta hjärta

Publicerad 2014-05-11 20:51:39 i Personligt, Virkat,

Jag är ledsen, men hur mycket jag än googlat och provat ut hur jag vill att ett hjärta ska se ut i en mormorsruta, så har jag inte blivit nöjd. Jag är perfektionist ut i fingerspetsarna och vill inte att något ska se halvdant ut. Så jag lade alla mönster åt sidan och började om HELT från början!
 
Jag är mycket väl medveten om att någon kanske redan gjort det här mönstret som jag just virkat, men jag har inte läst det någonstans eller stulit det av någon, därför kallar jag det Mitt perfekta hjärta. För jag tycker att det är perfekt. 
 
Sedan valde jag att lägga hjärtat i en mormorsruta där jag använde mig av ett "fyrastolparssystem" istället för det vanliga "trestolparssystemet" med 4 st 3 lm och 4 st som hörn. Det blev kanonbra, enligt mig själv. 
 
Jag har även bestämt mig för att börja designa mönster för en bok som jag tänker göra. =) Jag behöver något att se fram emot och som tar min kreativitet framåt och det känns riktigt bra att vara målinriktad. 
 
 
Mönster till hjärtat:
 
Virka 4 lm. Bind samman till en ring med 1 sm. 
2 lm, 3 dst, 3 st, 1 dst (själva spetsen på hjärtat), 3 st, 3 dst, 2 lm, 1 sm i ringen.
Vänd.
Virka sedan 3 fm runt de två lm från föregående varv, sedan en fm i varje maska fram till de sista 2 lm från föregående varv där du avslutar med 3 fm runt dessa. Fäst sedan tråden med en sm i ringen. För att få en skarp kant mellan bågarna så valde jag att knyta ihop trådarna från början och slutet på baksidan. 
 
Om någon är intresserad av mormorsrutan runt hjärtat, skriv det i kommentarsfältet här nedan.
 
Annars så var jag, Gabriel, mamma och Ingela i Östervåla i lördags på Dunkrace med forever. Vi släppte ner 400 dunkar som agerade "lotter" som folk fått tilldelade efter att ha köpt Aloe Vera Gel, Argi+ eller Ultra Shake under April. Tyvärr vann inte någon av mina kunder, men vi hade det vansinnigt mysigt på eftermiddagen som avslutades med bubbel och snacks. 
 
Avslutar dagens inlägg med lite bilder från lördagen. Hoppas att alla ni andra haft en bra helg. 
 
Namaste. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2015-01-31 16:06:37

Hej! Vilket jättefint hjärta. Jag skulle vilja ha mönstret till mormorsrutan runt hjärtat också. Hälsningar Frida

Svar: Hej! Jag ska kolla upp var jag gjort av det så återkommer jag till dig! =) Förlåt för mitt sena svar!
Ellie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela