Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Vad bidrar jag med..?

Publicerad 2014-05-04 15:17:00 i

Vissa dagar känns det bara som att jag inte gör någonting för någon annan. Inte heller för mig själv. 
Det känns som om jag går omkring och bara är onödig i samhället. Jag jobbar för lite, jag städar för lite och hela världen kretsar inuti mitt huvud.
 
Häromdagen var jag iväg och fotade lite bilar på uppdrag av en vän till mig. Det var otroligt skönt, för jag kände mig lite behövd. Att jag gjorde något som ingen annan gjorde just där och då. Och de bilder jag redigerat hittills har blivit riktigt fina om jag får säga det själv. 
 
Att arbeta som fotograf på heltid var svårt. Speciellt när jag var inriktad på företagsfotograferingar och produktplaceringar. Att lägga kameran på hyllan under ett år var HELT rätt beslut! Nu väljer jag själv vad jag vill fotografera, och för vem.
 
Så idag blev jag kallad (på skämt), proffset. Jag valde att suga åt mig orden och känna mig stolt. Vilken skillnad det är när man tillåter sig själv att "vara någon". Jag kanske inte bara är på gränsen till "för gammal" utan det kanske är något man själv väljer att vara - eller inte vara. 
 
Så igår kändes det mest så här:
 
 
 
 
Men idag känns det mycket bättre! =) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela