Virkat i vitt

Vita virkningar och hjärnspöken.

Långpromenader ger energi!

Publicerad 2014-10-25 16:45:22 i Barnen, Personligt,

Både igår och idag har vi varit ute på långpromenader. Jag, sambon och Gabriel. Igår var det full rulle på Gabriels ben i duggregnet, men idag var de lite långsammare och mer orkeslösa. Men han mäktade med 6,8 km igår och 6 km idag. Igår tog vi en runda runt byn, men idag gick vi till Näsbodaspåret, 3 km-spåret och hem igen. Nu vet jag att det är ganska precis 6 km, så det kommer att bli en perfekt joggingsträcka för mig framöver.
 
Jag och Charlie har bestämt oss för att vi behöver göra något vettigt med våra liv, inte bara lata oss, fippla med mobilerna och glo på tv. Och det här är steg ett. Nästa steg är att försiktigt börja smyga in bättre mat i veckolistan. Om jag skulle göra en tokförändring direkt skulle jag tröttna lika fort.
 
Idag blir det kycklinggryta med bonjourost. En helt fantastisk gryta! Till det serverar jag tagliatelle. Om någon är intresserad av receptet så hojta till. Jag ska försöka göra en laddning som räcker till lunch imorgon.
 
Jag hoppas att det blir lite finare höstdagar framöver innan snön faller. Vi bor så himla bra till, med närhet till skog och natur. Jag vill kunna utnyttja det, som jag gjorde den här fina höstdagen för några veckor sedan. 
 
 
Annars kan jag varmt rekommendera er att dra en repa i skogen, eller var ni nu andas energi, oavsett väder. Även om det känns motigt innan du kommer ut så ger det SÅ mycket mer energi än vad det tar. Och tänk er en blöt höstdag i oktober som avslutas i soffan med varma strumpor och en kopp kaffe! Det är livskvalitet för mig!

Kommentarer

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-10-27 11:54:57

Svar: Tack för din åsikt.

Jag kan förstå dig, men samtidigt får du ju inte ha dåligt samvete för att du kan få barn. Det är hemskt när man får reda på att nån i ens närhet inte kan när man själv inte har några problem men det är ju inte ditt fel liksom.

Ja, de som förstår att de inte klarar av det är starka nog att inse att det inte är en bra ide. De som inte alls bryr sig utan skaffar barn efter barn utan en tanke på ansvaret är bara för mycket.
Eller de som tänker abort som ett preventivmedel. usch!

Svar: Abort som preventivmedel är det värsta tänkbara! Tack för ditt svar. Kram!
Ellie

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-10-27 11:55:43

Svar: Glömde tacka för komplimangen om designen, tack så mycket! Är dock inte min förtjänst utan det är www.idatallhed.se som är så duktig och fixar designerna åt mig =)

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-10-27 12:09:25

Svar: Jag förstår inte dem tankebanorna faktiskt. Hur lättsamt tar man egentligen på detta?
Om man inte vill ha barn, hur svårt är det att använda kondom, ppiller eller nåt annat och om man nu inte har något, varför ha sex?

Svar: Tyvärr styr vår reptilhjärna alldeles för ofta!
Ellie

Postat av: Mizca

Publicerad 2014-10-27 12:12:47

Svar: Verkar vara så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ellie

Jag heter Ellinor och är 39 år. Jag använder virkningen som terapi. Sedan jag började virka har jag börjat ta upp saker för mig själv som jag tidigare tyckte var jobbigt att tänka på. Jag bor i Skutskär med min sambo i ett hus vi kallar för Villa Idbäcken. Tillsammans har vi fem barn som alla är lika mycket värda och älskade. Jag har Narkolepsi och kämpar varje dag med att försöka intala mig att jag duger som jag är. Och det gör jag. Trots att min verklighet inte alltid ser ut som din verklighet. Om du klickar på headern till bloggen kommer du till min webshop. Den är väl värd ett besök! Vill du nå mig kan du skicka epost till mig på: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela